Sunday, August 21, 2011

DVD JACKIE RAYNAL - HOTEL NEW YORK / NEW YORK STORY

JACKIE RAYNAL
HOTEL NEW YORK / NEW YORK STORY
DVD ON DEMAND - DVD A LA DEMANDE (30,00 euros + shipping)
PAL interzone (english language - no subtitles)






Jackie Raynal returned to filmmaking 
in 1981, over a decade since Deux fois, 
with the autobiographical tale New York 
Story — later expanded into a feature as 
Hotel New York (1984) — which featured 
both her and her husband Sidney Geffen 
as themselves. With bit parts played by 
Gary Indiana (1950-), Errol Morris (1948-), 
and Jonathan Rosenbaum (1943-), Raynal 
reinvented herself as a member of the then- 
flourishing downtown independent cinema 
scene of New York.
(uniondocs.org) 



HOTEL NEW YORK
(16mm, 53', 1984, USA - english language) dir. Jackie Raynal

Grand Prize at the melbourne Film Festival.
 A comedy about New York and its eccentric inhabitants. A french filmmaker comes to New york to show her film at MOMA. Fascinated by the city, she decides to stay.

“Un jour à New York, je poste mon linge dans une petite blanchisserie chinoise. Puis je l’oublie quelques semaines. Lorsque j’y retourne, il n’y a plus de blanchisserie, le bâtiment avait été démoli! L’idée de mes draps disparus à jamais avec la blanchisserie m’a hantée. Cette expérience a été le point de départ du scénario de Hôtel New York. J’ai voulu écrire et réaliser ce film pour montrer que là-bas tout est transitoire. Les choses bougent et sont immédiatement remplacées, bien plus qu’en Europe. L’histoire est née de ma propre expérience et de mes impressions en tant qu‘étrangère. C’est une comédie dramatique.”
Jackie Raynal



Jackie Raynal - Hotel NY, 1984 (video excerpt):





NEW YORK STORY
(16mm, 28', 1981, USA - english language) dir. Jackie Raynal


Golden Boomerang at the Melbourne Film Festival, 1981
" As Loulou, a Frenchwoman who comes to NY, and Sid, a television executive, Raynal and Geffen make a wonderful odd couple, along the lines of Keaton and Allen, subtler and funnier."
Amy Taubin, SOHO NEWS


Film autobiographique sur Loulou (Jackie Raynal) qui cherche un travail de monteuse sur Broadway, partage un loft dans Soho et se marie avec un entrepreneur.



Jackie Raynal - NY Story, 1981 (video excerpt):